marți, 28 ianuarie 2020

"Arcad" D10.

   Povestea începe cam aşa...undeva la sfârşitul lunii decembrie am ajuns în Cheile Râşnoavei. Auzisem de ceva sector din această zonă unde sunt mai multe trasee de căţărare mixtă. După multe căutări de informaţii de la oameni, de pe internet, nu am găsit mai nimic cu referire la aceste trasee. 
   Sectorul se afla la intrarea în chei, pe partea dreaptă, vi-za-vi cu Creasta Generalului.
   Am luat traseele de la stânga la dreapta. Primul traseu, unul mai uşurel, pe care l-am făcut din a doua încercare, grad D8 şi fără nume la traseu.
   Al doilea şi cel mai lung din acest sector a fost ţinta mea ca proiect. Linia traseului este foarte bine gândită şi foarte bine asigurată. O linie ce merge pe arcada surplombei din acel sector şi care iese pe o faţă foarte spălată.

Linia traseului.

   Am intrat solitar în traseu pentru prima dată, pentru a vedea ce este pe acolo, urmat de o a doua tentativă unde l-am avut ca filator pe Marius. Vremea era cumplită, viscolea şi ningea din toate părţile, frig nu mai zic. Nu am înţeles nimic din traseu la primele intrări, nici măcar două asigurări nu am putut pargurge.
   Reîntors acasă, gândul nu mi-l puteam lua de la proiectul meu. Eram acasă şi nu aveam nimic clar despre ce este prin traseu, doar faptul că este ceva serios şi greu.
Ciprian Andrecuţ în "Arcad" D10.   

   În weekend-ul ce a trecut, mă hotărăsc să revin în zonă, la locul cu pricina. Tot cu Marius ca filator şi om de nădejde.

Ciprian Andrecuţ în "Arcad" D10.   

   După ce am stat o zi întreagă pe traseu să-l descifrez, asta fiind sâmbătă, a doua zi am reuşit parcurgerea traseului. I-am dat numele de "Arcad" şi dificultate D10. Simplu şi frumos.
   Mai jos am făcut un filmuleţ ce a fost filmat exact în momentul reuşitei.
   A fost filmat parţial traseul, dar....


2 comentarii:

Anonim spunea...

Salutare. Tot respectul Ciprian,esti un puternic :). DAR, traseul e la a 4 repetare. 1.Patrick în 2014 - din circuitul UIAA de ice climbing 2.Lilian Ungureanu 2016 3. David Bouchard din circuitul UIAA, sta în România.

Alex Manoliu

Florin-Ciprian Andrecuţ spunea...

Am corectat si in video si in articol, relaxati-va. Am tot intrebat in stanga si in dreapta pe oamenii care se catara in acea zona si toti au dat din umeri ca nu stiu nimic de traseele alea. Am cautat informatii pe internet, nimic. David Bouffard mi-a zis ca Lilian NU a legat traseul....acuma hotarati-va....in fine. Astia suntem noi comunitatea din Romania.
Sa fiti cuminiti, v-am salutat.